De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips XC2011/01 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Stacey 08-03-2024

Perfecte stofzuiger!

Geschreven voor: Philips XC2011/01

Hele mooie, goeie stofzuiger. Doet perfect zijn werk. De batterij gaat netjes mee zoals staat beschreven. Zuigkracht is top, en het licht voor bij de stofzuiger is ook heel handig!
Heel comfortabel om mee te stofzuigen, je hebt hem zo opgepakt, een lichtgewicht dus.
Super blij mee dus!

Pluspunten

• Lichtgewicht
  • Batterijduur
  • Lichtgewicht
  • Batterijduur

Frans 03-03-2024

Wendbare steelstofzuiger met led verlichting

Algemene beleving
Zuigkracht van deze steelstofzuiger is prima. De ledverlichting is ideaal om te waar nog stof/kruimels liggen. Soms denk je wel eens dat er geen stof ligt maar met de verlichting in de borstel zie je ineens heel veel stof. Zeker als je het licht uitzet zie je ALLES liggen.
Meerdere instelling om te zuigen, ik hoef de meest intensieve stand bijna niet te gebruiken waardoor de accu ook langer mee gaat.

Lengte van de steel
Ik ben 1,98 meter en voor mij is de steel lang genoeg, ik kan comfortabel rechtop staan tijdens het stofzuigen. Je kunt op 2 plekken de steel loskoppelen, zo kun je bij het plafond en bijvoorbeeld tussen de bank.

Accu kan met beugel op de muur worden bevestigd maar je kunt de accu ook loskoppelen en deze apart van de stofzuiger opladen. De accu gaat best lang mee, ik heb er 3 keer alles mee kunnen stofzuigen zonder op te laden. Ik heb wel een appartement dus hoef ik niet een heel groot opperlak te stofzuigen.

Hij is niet te zwaar, heb er geen last van bij langer gebruik.
Hij is erg wendbaar en licht in de hand. Je kunt er gemakkelijk mee tussen stoelpoten door, ook kan de stofzuiger helemaal plat. Laag aan de grond is de stofzuiger nog steeds erg wendbaar.

Het legen gaat erg gemakkelijk. Er zit een hendeltje onder bij het handvat, als je hier aan trekt komt het hele stof-opslag stuk los en kun je dit gemakkelijk legen in de prullenbak zonder het stof te hoeven aanraken. Hierna klik je de lege opslag weer terug op het handvat.

Pluspunten

• NIet zwaar in gebruik
  • wendbaar
  • led verlichting
  • prijs

Minpunten

• geen

Jos de Lange 29-02-2024

De Philips P2000 steelstofzuiger: aanrader!

Geschreven voor: Philips XC2011/01

De P2000 komt in een stevige verpakking en alle onderdelen zitten mooi gerangschikt en stevig in de doos. De eerste ervaringen zijn verrassend positief.Het apparaat is verbazingwekkend lang genoeg en met mijn twee meter heb ik geen enkele last van mijn rug wat mij nog weleens overkomt met de gewone stofzuiger.

In de voet van de steelstofzuiger zit een rol. Deze trekt het apparaat vooruit zodat het stofzuigen geen enkele kracht zal kosten. Je ziet echt alles (!) als gevolg van de ledlampjes in de voet welke de vloer helder verlichten. De motor is krachtig genoeg om alles op te zuigen. De ecostand heeft al voldoende zuigkracht om vrijwel alle stof van de laminaatvloer op te nemen. Met een druk op de powermodus ontstaat een sterke zuigkracht waarmee alles wordt opgezogen. Dit instapmodel heeft een 21,6 volt accu, de duurdere modellen van de Philips steelstofzuigers hebben een zwaardere accu en dus ook een langere gebruiksduur.

Met deze instapper kan ik de gehele benedenverdieping (keuken/woonkamer/hal/twee slaapkamers en badkamer) doen op de krachtige stand. Daarna moet het apparaat wel op de lader. Dat laden duurt trouwens tamelijk lang: 3 tot 5 uur. In de ecostand kan de benedenverdieping tenminste twee keer volledig gedaan worden.

Deze stofzuiger kan ook als kruimeldief worden gebruikt. Echt handig is het niet want, instapmodel (!), hulpstukken worden niet bijgevoegd.

Het doorzichtige reservoir is heel gemakkelijk los te halen. Leeg het reservoir, zet het filter terug en door. Reservoir en filter zijn afwasbaar, wel eerst het filter goed drogen voordat je het gaat gebruiken.

Pluspunten:
• stevig apparaat
• bevrijd van een snoer
• zuigt goed op laminaatvloer en een vlak vloerkleed
• je pakt ‘m veel sneller dan de gewone stofzuiger dus een schoner huis
• door de ledlampjes zie je echt alles op de vloer liggen
• zuigt licht a.g.v. de roller in de voet welke de stofzuiger voorttrekt
• na registratie bij Philips 5 jaar garantie op de motor
Minpunten:
• moet tamelijk snel weer opgeladen worden
• laden duurt lang
• de instapversie heeft geen enkel hulpstuk
• niet geschikt voor hoogpolig tapijt
• partner ervaart de steelstofzuiger na enige tijd als wat belastend voor haar pols

Conclusie:
Ik ben na 3 weken nog steeds enthousiast over deze P2000 steelstofzuiger en denk de gewone stofzuiger niet meer te gebruiken vanwege genoemde ervaringen.
Mocht je wat meer geld over hebben, kies dan voor een duurder type. Bijvoorbeeld de Philips 8000 serie met vele hulpstukken maar ook de mogelijkheid de vloer nat te kunnen reinigen.

Pluspunten

• Stevig apparaat
  • Zuigt goed!
  • perfecte verlichting
  • zeer gemakkelijk hanteerbaar
  • 5 jaar garantie op motor

Minpunten

• moet snel opgeladen worden
  • deze instapversie heeft geen enkel hulpstuk
  • laden duurt tussen de 3 en 5 uur

Martien 28-02-2024

Leuk voor erbij

Geschreven voor: Philips XC2011/01

Wij hebben deze stofzuiger mogen testen in een periode van drie/vier weken.
Wat meteen opviel is dat het apparaat makkelijk in gebruik is. Het is eenvoudig te bedienen, alles wijst voor zich. Wij hebben hem voornamelijk gebruikt als iemand met vuil onder de schoenen was binnengelopen en het even snel opgezogen moest worden. Om hem te gebruiken als vervanger voor onze huidige stofzuiger, vonden wij hem niet toereikend. Handig voor erbij, maar niet als vervanger. Maar daar is de prijs ook naar en prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend!
Vooral voor ongelukjes etc. is het een mooi apparaat. Een luxe kruimeldief is misschien een goede verwoording. En natuurlijk fijn dat er geen draad aan hangt! :-)
De zuigkracht vonden we een beetje tegenvallen, maar wat dit betreft hebben we hem wel vergeleken met onze reguliere stofzuiger.
Wat we ook jammer vonden, is dat er geen extra opzetstukken zijn zoals bij een normale stofzuiger.

Al met al toch zeer tevreden met wat het kan, zeker voor die prijs, maar wel vanuit de optiek 'm er naast de gewone stofzuiger erbij te hebben.

Pluspunten

• Makkelijk te gebruiken
  • Ingebouwd lichtje voor donkere hoekjes

Minpunten

• Zuigkracht
  • Ontbreken van opzetstukken

Nicje 28-02-2024

Leuk om te stofzuigen

Geschreven voor: Philips XC2011/01

Een enorm leuk en handig product. Door dit te mogen testen is het gewoon extra leuk om te gaan stofzuigen terwijl het eigenlijk niet nodig is, en gewoon omdat het kan !
Handige stofzuiger die je makkelijk pakt , 1 druk op de knop en hij is aan, voor de powerstand moet je nog een extra knop in drukken. De powerknop zorgt er wel voor dat je maar de helft van de tijd die de stofzuiger meegaat kan stofzuigen.
De LED verlichting is ideaal omdat je zo precies ziet wat er op de grond licht en wat je opzuigt.
De kop van de stofzuiger is makkelijk te bewegen, ook door de extra wieltjes rolt hij als het ware over de vloer.
Hij doet het iets minder op vloerbedekking of een deurmat omdat hij ook al een stoffen borstel heeft.
In de borstel blijft niets plakken, door de enorme zuigkracht heeft het niet eens de kans hiervoor.
Het stofreservoir is makkelijk te legen na elke stofzuig sessie.
Niet handig te gebruiken als kruimelzuiger, ook redelijk aan de 'zware' kant voor een kruimelzuiger, Lekker gebruiken als stofzuiger.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Led lampen
  • stofreservoir

Minpunten

• Geen kruimelzuiger
  • Toch de kleur ... geen eyecatcher

Remsky777 28-02-2024

Bevat goed voor deze prijsklasse

Geschreven voor: Philips XC2011/01

Ik heb het product een tijdje mogen testen. De toevoeging van een LED mondstuk aan deze steelstofzuiger bleek een aangename verrassing tijdens het testen. Het maakt het gemakkelijk om zelfs de kleinste kruimels en stofdeeltjes op te sporen, zelfs in donkere hoeken (al blijft er wel vaak wat liggen) en onder meubels. In tegenstelling tot wat je misschien zou denken, is het led-licht geen gimmick, maar eerder een functionele toevoeging.
Bovendien biedt de lange gebruiksduur van de batterij, die echt tot 40 minuten meegaat (in de laagste stand), voldoende tijd om mijn hele huis te stofzuigen, zonder onderbrekingen.
De stofzuiger ligt gemakkelijk in de hand en rolt soepel over zowel de vloer als over het tapijt.

Pluspunten

• Led-licht
  • Accuduur
  • Rollend vermogen

Minpunten

• Zuigen in de hoekjes
  • Staat niet zelfstandig rechtop

Lyrrad 27-02-2024

Goede steelstofzuiger

Geschreven voor: Philips XC2011/01

De Philips 2000 Series Steelstofzuiger XC2011/01 biedt een combinatie van kracht, handigheid en gebruiksgemak die elke huishoudelijke schoonmaakklus moeiteloos aanpakt. Met zijn slanke, ergonomische ontwerp is deze steelstofzuiger gemakkelijk te hanteren en te manoeuvreren, zelfs in krappe ruimtes en onder meubels. De krachtige zuigkracht zorgt voor een grondige reiniging op zowel harde vloeren als tapijten, met een effectieve opname van stof, vuil en dierenharen.

Een van de hoogtepunten van deze stofzuiger is het gebruiksgemak. Het stofreservoir is eenvoudig te legen zonder gedoe met stofzakken, wat zorgt voor extra gemak en kostenbesparing op de lange termijn. Bovendien is het wasbare filter een handige functie die de levensduur van de stofzuiger verlengt en zorgt voor een consistente zuigkracht.

Hoewel de stofzuiger over het algemeen stil is, zou een iets stiller werkniveau een welkome toevoeging zijn voor mensen die gevoelig zijn voor geluid.

Pluspunten

• Zuigkracht

Minpunten

• Geluid

Jeanet 27-02-2024

Aanrader

Geschreven voor: Philips XC2011/01

Deze steelstofzuiger van Philips mogen testen en ben zeer tevreden!
Maakt niet teveel geluid, goede zuigkracht (ook nog sterker in te stellen) en is licht in gewicht.
Led lamp strip is ook handig tijdens het stofzuigen.
Accu gaat lang mee, voldoende om beneden en boven verdieping mee te doen.
Goede prijs-kwaliteit verhouding.
Jammer dat er geen hulpstukken bij zitten voor het kruimeldief gedeelte.

Pluspunten

• Maakt niet teveel geluid
  • Goede kwaliteit

Minpunten

• Ontbrekende hulpstukken kruimeldief

j*******@g******** 26-02-2024
Geschreven voor: Philips XC2011/01

Voor het geld zeker geen slechte aankoop. Het enige wat hem echt zijn geld waard zou maken zijn opzetstukken om de stofzuiger ook als kruimeldief te kunnen gebruiken. Op dat puntje na; hij is heerlijk in gebruik. Super licht, makkelijk te legen, de led is echt handig, de batterij gaat lang mee. Echt tof!

Senna 26-02-2024

Prima basisstofzuiger

Geschreven voor: Philips XC2011/01

Dit is een hele goede basis stofzuiger. De zuigkracht is erg sterk en de ledverlichting aan de zuigmond voegt echt wat toe. Geen enkel stofje blijft ongezien. De accu gaat lang genoeg mee voor een verdieping en is ook vrij snel weer opgeladen. De stofzuiger is heel makkelijk in gebruik waardoor je hem vaak erbij pakt. Ook trekt de stofzuiger zichzelf vooruit. Hierdoor hoef je er eigenlijk alleen maar achteraan te lopen.

Ook heeft de stofzuiger een kruimeldief, echter werkt dit niet heel prettig. Het uiteinde van de stang zit op dezelfde hoogte als de opvangbak voor het vuil. Hierdoor is het niet echt mogelijk om de stofzuiger op de grond of in de hoekjes te krijgen. Opzetstukken zouden dit probleem kunnen verhelpen, maar die zijn niet aanwezig of los aan te schaffen. Hierdoor is het ook niet echt mogelijk om de bank of auto te stofzuigen. Daarnaast is de zuigmond vrij breed/hoog waardoor je niet heel dicht tegen de plinten komt of in de hoekjes. Omdat je in principe met 1 hand stofzuigt wordt de stofzuiger na een tijdje wat zwaarder.

Al met al dus een hele goede basic stofzuiger die doet wat die moet doen, en ook heel goed. Voor mij persoonlijk is het ontbreken van de opzetstukken de reden dat die net niet aan mijn wensen voldoet.

Pluspunten

• Zuigkracht
  • Ledverlichting
  • Accuduur

Minpunten

• Geen opzetstukken
  • Komt niet in de hoeken
  • Zwaar

p*******@r********* 26-02-2024

Handig en krachtig

Geschreven voor: Philips XC2011/01

Ik mocht deze steelstofzuiger testen voor Review.nl. Had nog niet eerder een steelstofzuiger gebruikt dus het was even wennen aan bijvoorbeeld de flexibel bewegende stofzuigermond. Beetje oefenen en dan gaat dat vanzelf. Net als het in elkaar zetten met de handleiding met plaatjes en het ophangen van het laadstation met bijgeleverde pluggen en schroeven.
De LED-verlichting is heel erg handig, je ziet alles dus slaat niets meer over. Je pakt de steelstofzuiger er makkelijk "even snel" bij als je iets hebt laten vallen of ziet liggen.
Met 3 standen ook zeer krachtig op een vloerkleed of de deurmat. Die zijn zo schoon. En je ziet in de opvangbak wat hier allemaal vanaf komt.
Deze is ook zo geleegd, even los klikken en leegkloppen. En klik zo weer terug op zijn plek.
Ik vind de voet wel wat groot voor de trap en de plinten kun je hier ook niet mee doen. Een paar kleine opzetstukken erbij zou het nog praktischer maken. Ik vind de steelstofzuiger een hele fijne toevoeging aan je huishouden voor erbij. zeker met een batterijduur van ongeveer 30 minuten op de hoogste stand. Heel praktisch in gebruik, neemt weinig ruimte in en is zeer krachtig.

Pluspunten

• Krachtig
  • LED-verlichting
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Geen extra mondstukken
  • Niet handig voor de trap of kleine hoekjes

s***************@g******** 18-02-2024

Prima steelstofzuiger

Geschreven voor: Philips XC2011/01

Omdat ik paarden en katten heb is dagelijks stofzuigen bittere noodzaak. Voor het zware werk heb ik een flinke stofzuiger, voor tussendoor (vooral huisdierhaar en stro) had ik een kruimeldief, maar die trok het niet meer.
Daarom de mogelijkheid om deze steelstofzuiger te testen met beide handen aangegrepen. En tot nog toe zeer tevreden. Hij zuigt stukken beter dan de kruimeldief en je doet veel sneller een groot oppervlak. Het lampje in de zuigkop was verrassend handig om rommel te zien liggen. En de accuduur is voor mij ruim voldoende.
Het was alleen fijn geweest als er ook nog een kleinere zuigkop meegeleverc zou worden. De standaard kop is behoorlijk groot, dat zuigt wat lastig in hoeken en bij plinten. Maar behalve dat een prima apparaat

Pluspunten

• Zuigkracht
  • accuduur
  • Gemak

Minpunten

• Zuigkop nogal groot voor hoeken

s***************@g******** 14-02-2024

Goede steelstofzuiger

Geschreven voor: Philips XC2011/01

Omdat ik huisdieren en paarden heb is stofzuigen een dagelijkse must. Voor het grove werk een stevige stofzuiger, maar voor het snelle werk had ik een kruimeldief. Die trok het alleen lang niet. Van verschillende kanten gehoord dat een steelstofzuiger beter zou werken, dus toen ik deze kon testen meteen gedaan. En met succes.
Hij zuigt stukken beter dan de kruimeldief en je doet veel sneller een groot oppervlak. De accuduur is tot nog toe ruim voldoende en hij laadt ook snel weer op. Het licht in de zuigkop is ook onverwacht handig om te zien waar rommel ligt. Allemaal top dus
Enige minpunt: er wordt maar 1 grote zuigkop meegeleverd. Die is wat groot om goed in hoeken en bij plinten te kunnen zuigen. Of op een bank etc. Het zou fijn zijn als er een kleinere kop extra meegeleverd zou worden. Ik zou 'm desnoods los kopen, maar nog niet gevonden. Daarom een 8, maar verder prima apparaat

Pluspunten

• accuduur
  • zuigkracht
  • bedieningsgemak

Minpunten

• Maar 1 (grote) zuigmond

Sophie22 14-02-2024

Fantastische steelstofzuiger!

Geschreven voor: Philips XC2011/01

Ik heb deze steelstofzuiger mogen testen en ik ben echt fan! Hij werkt super goed en helpt mij dagelijks het huishouden met 3 jonge kinderen iets gemakkelijker te maken. Na het eten trek ik hem even onder de tafel door. Hij hangt in de keuken aan de oplader dus is altijd beschikbaar. Hij is iets zwaar maar goed te doen. Het lampje zorgt ervoor dat je alle stof goed kan zien! Echt een aanrader.

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • niet te duur

Minpunten

• Iets wat zwaar